اگر به دنبال مطلبی کامل و جامع درباره تاریخ انتشار، داستان و همینطور روند گیم پلی بازی GhostWire:Tokyo هستید، این مطلب را از دست ندهید و با گیم سیتی همراه باشید.
شینجی میکامی (Shinji Mikami) را میتوان در صدر لیست بزرگترین بازیسازهای تاریخ قرار داد. کارگردان خلاقی که به نوعی تمام طرفداران بازیهای ترسناک و زامبی محور، به آن مدیون هستند. شاید بپرسید چرا؟ کافیست به کارنامه کاری میکامی نگاهی بیندازید و بازیهای ساخته شده توسط وی را مرور کنید. بیشک مجموعه بازی Resident Evil یکی از بزرگترین و تاریخسازترین آثاری است که توسط شینجی میکامی ساخته شده است. اثری که به کلی، روند بازیهای ترسناک را تغییر داد و پنجرهای جدیدی را برای بازیکنان و صنعت بازیهای ویدئویی باز کرد.
مروری بر تمام اطلاعات از بازی GhostWire: Tokyo
میکامی بعد از موفقیت چند نسخه ابتدایی این مجموعه، تصمیم به جدا شدن از تیم گرفت و استودیو مستقلی به نام Tango Gameworks را شکل داد. استودیویی که باری دیگر هدف اصلیاش، ساخت بازیهای ترساک بود. بسیاری از طرفداران شینجی میکامی منتظر بودند تا ببینند جدیدترین ساخته این کارگردان مطرح، چه خواهد بود. طولی نکشید که در سال 2014 میلادی، آی پی جدیدی به نام بازی The Evil Within خلق و روانه بازار شد. اثری که در آن به عنوان یک کارآگاه، وارد پرونده عجیب و صد البته، ترسناک میشوید.
انتقادهایی به این بازی میشد، اما باید قبول کرد که ساخت یک آی پی جدید، کار بسیار سختی است. میکامی با قبول تمام انتقادها، بازی The Evil Within 2 را در سال 2017 میلادی منتشر کرد. اثری که عملکردی به مراتب بهتر از نسخه اول را به نمایش میگذارد. بازی از همیشه کاملتر به نظر میرسد و همین باعث شد تا انتظارات از این کارگردان نام آشنا باری دیگر بالا برود.
حال در سال 2022 میلادی، میکامی قرار است آی پی جدیدی را به بازار عرضه کند. بازی GhostWire: Tokyo روایت متفاوتی نسبت به ساختههای پیشین وی خواهد داشت. اثری که در رویداد E3 2019 با نمایشی جذاب، معرفی شد و نهایتا قرار است تا چند روز دیگر، به بازار عرضه شود. اما درباره این بازی چه میدانیم؟ اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره بازی GhostWire: Tokyo هستید، این مطلب میتواند به اکثر سوالهایتان پاسخ دهد.
داستان بازی GhostWire: Tokyo، روایتی غمناک در دل توکیو
بازی GhostWire: Tokyo همانطور که از اسمش مشخص است، بازیکنان را به شهر توکیو میبرد. جایی که همه چیز طبق روال همیشگی در حال انجام شدن است. در یکی از روزها، شخصی به نام هانیا، جادویی را اجرا میکند. اجرای این جادو همانا و غیب شدن بیش از 99 درصد مردم نیز همانا! شهر به یکباره خالی از سکنه میشود و چه جایی بهتر از یک شهر خالی از سکنه برای جولان ارواح خبیث! در این بین، خوشبختانه شما یکی از آن یک درصد افرادی هستید که به خاطر بخت خوبشان، از این ماجرا جان سالم به در بردهاند. البته که با این وجود، باز هم توسط در تسخیر یک روح هستید. اما روحی که شما را در تسخیر خودش در آورده است، هدفش نابودی نیست. بلکه میخواهد از شما یک جنگجوی مبارز را بسازد که قرار است در برابر هانیا ایستادگی کند.
گیم پلی هیجان انگیز
یکی از مهمترین بخش بازی GhostWire: Tokyo، بیشک گیم پلی آن است. خوشبختانه با انتشار تریلری از گیم پلی این بازی در چند روز اخیر، اطلاعات کاملتر و نفیستری از بخش گیم پلی در اختیار داریم. بخشی که با وجود داشتن لحظات اکشن، اما فاقد سلاحهای گرم است. همانطور که کمی قبلتر گفته شد، شخصیت اصلی بازی GhostWire: Tokyo توسط روحی به تسخیر درآمده است. روحی که در مسیری برخلاف دیگر ارواح حرکت میکند. حال شخصیت اصلی بازی به پشتوانه نیروهای روحی که به تسخیرش در آمده به وی داده، قادر است حرکات ماورایی عجیبی را انجام دهد. به قدری تنوع حرکات ماورایی در این بازی بالا است که هیچگاه در طول تجربه بازی، از مبارزات خسته نمیشوید.
در سمتی دیگر، استودیو Tango به خوبی توانسته از پس ساخت دشمنان مختلف بر بیاید. نکتهای که میکامی در آن تبحر بالایی دارد. بازی مملو از دشمنان و ارواحی است که در شکلها و قدرتهای مختلف، به دنبال نبودی شما هستند. دشمنانتان هر کدام قدرتهای خاصی دارند و به همین دلیل، شما نیز باید با حرکات خاصی آنها را از پا دربیاورید. از دختربچه بیسر گرفته آدمهای لاغر که شبیه به انسان هستند.
از دیگر نکاتی که به جذابیت بازی کمک شایانی کرده، استفاده از دوربین اول شخص است. موضوعی که باعث میشود بیشتر از هر زمانی حرکات جادویی و ماورایی شخصیت اصلی، هیجان انگیز و جذابتر به نظر بیاید. فقط کافیست چند ضربه به دشمنتان بزنید، تا متوجه نقاط ضعفشان شوید. نکته جالب درباره بازی GhostWire: Tokyo، حضور شینیچیرو هارا (Shinichiro Hara) در تیم سازندگان آن است. هارا در خلق سیستم مبارزات بازی DOOM سهم بزرگی داشته است. از این رو انتظار میرود بازی GhostWire: Tokyo در بخش مبارزات، یکی از کاملترین آثار استودیو Tango را به نمایش در بیاورد.
سیستم جدید مبارزات در بازی GhostWire: Tokyo
در یکی از مصاحبههایی که با هارا صورت گرفته، وی صحبتهای جالبی درباره بخش مبارزات بازی GhostWire: Tokyo داشته است. بخشی که به دلیل وجود المان جادو، طرفداران نسبت به بار اکشنی آن احساس نگرانی کردهاند. وی میگوید که هدفشان از خلق لحظات اکشن بازی GhostWire: Tokyo، بیشتر به تصویر کشیدن نینجایی است که با حرکاتش گروهی از ارواح و شیاطین از پا در میاورد.
برای رسیدن به این هدف، تیم سازنده هر کدام از جادوها را به مانند یک سلاح گرم و یا سرد تشبیه کردهاند. همانطور که هر کدام از سلاحها، مدت زمان معینی برای تعویض خشاب دارند؛ جادوها نیز عملکردی مشابه به آنها را خواهند داشت. همینطور بیشتر از هر زمانی، از حرکات دست شخصیت اصلی استفاده شده است تا حس و حال اکشن بیشتری به بازی ببخشد. سیستم منحصر به فردی که در بخش مبارزات بازی GhostWire: Tokyo پیاده شده است، شخصیت اصلی را همانند کاراته کارای به تصویر میکشد که به جای ضربه، جادو میکند.
گرافیک چشم نواز و شرقی
از آنجایی که بازی در شرق، یعنی توکیو، روایت میشود، انتظار میرود که شاهد گرافیک و حس و حال شرقی در این بازی باشیم. حس و حالی که بیشتر در رنگ و لعاب بازی نمایان میشود. البته که با توجه به نمایشهای منتشر شده از بازی GhostWire: Tokyo، گرافیک بسیار چشم نواز و جذاب است. جذابیتی که با ورود به بخش مبارزات، دوچندان میشود. همینطور نباید از آب و هوای عجیب بازی GhostWire: Tokyo نیز چشم پوشی کرد. به نظر میرسد اغلب اوقات، باران نقش اصلی آب و هوا را ایفا میکند.
به طور کلی بازی GhostWire: Tokyo، با هدف تجربهای جذاب و سرگرمکننده برای افرادی که دنبال هیجان و همینطور کشتن ارواح در ابعاد مختلف هستند، منتشر خواهد شد. اثری که امید میرود باری دیگر نام استودیو Tango را به عنوان یکی از استودیوهای آینده دار صنعت بازیهای ویدئویی، سر زبانها بیاندازد.
تاریخ انتشار بازی GhostWire: Tokyo
بازی GhostWire: Tokyo قرار است در تاریخ 25 مارچ (پنج فروردین) برای کنسول پلی استیشن 5 و کامپیوتر منتشر شود.
نظر شما درباره بازی GhostWire: Tokyo چیست؟ خوشحال میشویم با ما و کاربران سایت از طریق بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
منبع: PCGamer