شایعه: سونی به دنبال ساخت سرویسی مانند گیم پس برای پلی استیشن است

به تازگی شایعاتی پیرامون اینکه سونی به دنبال ساخت سرویسی مانند گیم پس برای پلی استیشن است به گوش می‌رسد. با گیم سیتی برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

اگر قرار باشد محصولی را به عنوان گل سرسبد نسل هشتم معرفی کنیم، بی‌شک باید نام سرویس گیم پس (Game Pass) را بیاوریم. سرویسی که توانسته توازن بازار را به کلی تغییر دهد و کف سنگین ترازو را به نفع مایکروسافت کند. سرویس گیم پس، محصولی شبیه به نت‌فلیکس (Netflix) است. برای مثال، شما می‌توانید همین حالا به جای خرید جداگانه فیلم/سریال‌های روز دنیا، با خرید اشتراک ماهیانه نت‌فلیکس، به انبوهی از فیلم/سریال‌ها دسترسی پیدا کنید. بدون اینکه لازم باشد برای هر کدام از آن‌ها، هزینه‌ای به صورت جداگانه بپردازید.

دقیقا چنین اتفاقی را می‌توانید با سرویس گیم پس در حوزه بازی‌های ویدئویی تجربه کنید. با این تفاوت که به جای فیلم/سریال، بازی‌های روز دنیا دردسترس هستند. به عبارتی، فقط کافیست چیزی حدود 10 دلار به صورت ماهیانه بپردازید تا به اقیانوسی از بازی‌های بزرگ و کوچک دسترسی داشته باشید. فعلا این امکان برای ویندوز و کنسول‌های ایکس باکس دردسترس است.

مایکروسافت و برند ایکس باکس توانسته با قرارداد‌های سنگینی که با شرکت‌های بزرگ بازی سازی داشته‌، عناوین زیادی را تحت حمایت خودشان قرار دهد. برای مثال، به واسطه خرید شرکت مادر بتسدا، ایکس باکسی‌ها می‌توانند به تمام بازی‌های بتسدا، به صورت رایگان، روی گیم پس دسترسی داشته باشند. از بازی Fallout 4 گرفته تا جدیدترین نسخه از مجموعه بازی Wolfenstein. همه و همه روی این سرویس دردسترس هستند. همینطور به خاطر قرار داد مایکروسافت با شرکت EA، عناوینی مانند بازی Star Wars Jedi: Fallen Order و بازی FIFA روی این سرویس دردسترس هستند.

سرویسی مانند گیم پس برای پلی استیشن

وجود چنین سرویس بزرگی باعث شده تا تعادل و توازن بازار به سمت مایکروسافت تغییر پیدا کند. به موازات این موضوع، سونی نیز بیکار نشسته‌ و به دنبال ساخت سرویس مانند گیم پس برای پلی استیشن است. این خبر را بلومبرگ منتشر کرده است. به گفته این خبرگزاری، سرویسی که سونی به دنبال آن است در حال حاضر با نام رمزی اسپارتاکوس شناخته می‌شود. با خرید اشتراک ماهیانه این سرویس، می‌توانید به جدیدترین بازی‌های پلی استیشن دسترسی داشته باشید. احتمالا این سرویس روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 دردسترس قرار خواهد بود.

بلومبرگ همچنین تاریخ عرضه این سرویس را بهار سال 2022 میلادی عنوان کرده است. همچنین قرار است برنامه‌هایی برای خرید آن به صورت باندلی با سرویس پلی استیشن پلاس و پلی استیشن Now نیز صورت بگیرد. با این حال به نظر می‌رسد نام پلی استیشن Now بعد از عرضه این سرویس، تغییر خواهد کرد.

سطح بندی سرویس جدید پلی استیشن

جزئیات نهایی این سرویس دردسترس نیست. اما گزارش‌ها حاکی از وجود سه سطح در این سرویس است. با خرید سطح اول، مزایای پلی استیش پلاس حفظ خواهد شد. سطح دوم به کاربران امکان تجربه تعداد گسترده‌ای از بازی‌های پلی استیشن 4 و در نهایت پلی استیشن 5 را می‌دهد. سطح سوم نیز شامل دمو بازی‌ها، استریم و همچنین کلکسیون نفیسی از بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP می‌شود. در این لیست، خبری از بازی‌های ویتا نخواهد بود. احتمالا دلیل اصلی غیبت این کنسول نیز دشواری بهینه سازی‌ بازی‌های این کنسول برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، به دلیل صفحه‌های لمسی است.

البته که تمام این صحبت‌ها فعلا در حد شایعه است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که سونی برای مقابله با حریف قدرتمندش، چه چیزی برای نمایش دارد. به نظر شما در انتها، مایکروسافت برنده این رقابت می‌شود و یا سونی می‌تواند از مایکروسافت سبقت بگیرد؟ خوشحال می‌شویم که نظراتتان را با ما و کاربران سایت در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: GameSpot

مطالب مرتبط

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه